Sayfalar

6 Temmuz 2017 Perşembe

Kalemimden Mi? Klavyem'den Mi?


Uyanıp bir gün korkuyla anlayacağız ki hiçmiş

Melekleri bile ağlatan karşılıksız sevgiymiş

Beklesin ellerim yüz yıl tutulmayan boşlukta

Can kavrulup yanarken yüzler sahte hoşlukta

Sen ufukta güneş doğarken batıyorsun

Ateşin imdat dediği yerde beni yakıyorsun

Bir kere şöyle candan boynuna sarılsaydım

Kokundan mest olup secdeye kapansaydım

Satır satır döküverdim kalbime dolanları

Kim duyar senden başka bu
sessiz figanları

İşte yine gözlerimden ılık ılık akıyorsun

Ben cemaline hasret sen nereye bakıyorsun?

Bilmem benim kadar hiç özleyenin var mıdır?

Mahşerin ortasında ağlayan yanar mıdır?

İncelir elbet bir gün ömrün bu kalın urganı

Kaldır gel üzerimden şu taştan ağır yorganı

Açıyorum her kitabı içinde durmaktasın

Sen benimle her gece gizli bir arafta'sın

Yalnızlıkla doldurdum ben bahtımın köşesini

Nerede kaybettim ki gönlümün neşesini

Kalsaydın yanımda bütün mesafelere inat

Dolmazdı hiç gözlerim kopmazdı içimde feryat

Sevgi diye kalbime nefsimin dikeni battı

Yar dediğimiz bizi kararmış gümüşe sattı

Taşların gölgesinde yemiş arayan bir böcek

Mahşere değin içimde bu yangın sönmeyecek

Bir ihtişam görmedim gözlerin kadar derin

Sensizliğin çölünde esmezdi rüzgar serin

Zamanı dolunca dalda sararan yaprak düştü

Sönmüş yıldızları yakan o sımsıcak öpüştü

Bu gece de seherimi sensizlik gölgeledi

Hasretinin yangını bak, ruhumu zedeledi

Bu gecede sükunetle açık kaldı avuçlarım

Bir gün yeşerir mi? kurumuş yamaçlarım

Sensiz hangi ateşe yanaştımsa sağuktu 

Kurdukça hayalini hep yüreğim buruktu

Şimdi çıkıp da  karşıma nasılsın dersen bana

Ömrümü bahşederim inan, ben o bir tek âna

Bitti gün, tepelerin yanağına güneşin kızılı değdi

Gönül sıcaktan değilde özlemekten terledi

Sensizlikten kurtulupta avuclarına sarılsaydım 

Ne vardı efkarım'dan gamzelerine sığınsaydım

Sanırım ki bu yara artık onulmaz 

Yıllarca bağırsam sana sesim duyulmaz

Tohumun kalbinde kurudu filiz 

Yel süpürdü kalmadı geçmişten iz

Şimdi kalplerin içinde soğuk bir hazan yeli

Tutuşmaktan korkanlar aşka hiç değmemeli


Baksana dünyaya yalandan ibaretiz
Gülümse uzaktan ruhuma dolsun deniz


Öyle ise sensiz akıp gidecek zaman
Bizsiz yıllar olacak bizi ihtiyarlatan


Kalbine dumansız köz değmesin sevgili
Kıymetini bilmeyen göz değmesin sevgili



Temmuz 2017

M. İlhan Genç

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder